Ik had AC II een flinke tijd terug al gekocht op Steam omdat het zo'n sale week was en ik dacht "Oh why not". Uiteindelijk had ik er niet veel van gespeeld tot een flinke tijd later. (Ong een jaar ofzo)
Anyway, ik besloot een klein tijdje geleden alsnog er maar weer aan te beginnen door een klasgenoot van me die me erop zat te hameren, omdat dat een gigantische AC addict is. (AC II - Revelations iets van 3x uitgespeeld ofzo zei ie) dus ik dacht van "Niet al te veel tijd ingestoken, dus laat ik dat nu maar inhalen"
Steam opstarten -> Games -> Assassin's creed 2
Het start geen Assassin's creed 2. In plaats daarvan, start het de vuilnisbelt dat "UPlay" heet.
Dus, dit kan een lang verhaal worden als ik dit compleet uit ga typen, dus ik som het even op:
- UPlay start op
- UPlay gaat updaten (10 min)
- UPlay is klaar met updaten en stopt
- UPlay start op
- UPlay gaat updaten (10 min)
- UPlay start op
- UPlay gaat Assassin's Creed 2 updaten (30 min)
- UPlay start op
- UPlay gaat Assassin's Creed 2 updaten (30 min)
- UPlay start op
- UPlay haalt spelinformatie op (1 min)
- UPlay vraagt mij of ik Assassin's Creed 2 op wil starten
Toevallig wou ik het anderhalf uur geleden al opstarten, UPlay... Maargoed...
Dus ik speelde het. Ik vond het leuk. (leuker dan mijn eerdere playthrough, die om wat voor reden dan ook al stopte na 30 minuten (misschien omdat het anders verspilde tijd was. I dunno)) En na iets van 4 uur te spelen vond ik het genoeg. Dus ik sloot het af op de normale manier zoals je zou verwachten.
De volgende dag besloot ik het weer eens te spelen. Steam -> Games -> Assassin's Creed 2 -> UPlay -> wachten tot game informatie eindelijk geladen is -> Play. Even naar Continue game en mijn savegame selecteren.
Hé wacht is... Hier was ik niet geëindigd... Dit was na 30 minuten in de game...
Dus spel uit, opnieuw opstarten (door het niet afsluiten van UPlay ging dit enigzinds zo snel als het had moeten zijn vanuit Steam) en weer, geen savegame.
Dus even op Google uitgezocht of dat een bekend probleem was. Ik moest het volgende doen:
- UPlay map ergens opzoeken
- Naar de savegames map
- Alle shiz backuppen
- Naar storage/temp (tijdelijke bestanden dus)
- Sorteren op datum
- De laatste paar bestanden pakken
- In savegames plaatsen
- Hernoemen
- In UPlay AC II weer opstarten
Helemaal sodding prachtig en alles natuurlijk. Ik start natuurlijk een spel op om mij te frustreren en niet om plezier te hebben. Waarom zou je?
Dus de save werkte weer en weer een paar uur later stelde ik het weer uit voor de volgende dag.
De volgende dag... Savegames opnieuw foetsie.
UPlay gooide mijn savegames weg.
5 dagen op een rij.
Na deze dagen had ik gelukkig het spel uitgespeeld. Hoewel de problemen in principe op te lossen waren, is het onacceptabel hoe vaak het gebeurde.